Plantada popular a l’Areny del Molí a la ribera del Llobregat

Icona data

diumenge 15 de març 2026

10:00h fins 13:00h

Icona lloc

riu Llobregat - Areny del Molí

Olesa de Montserrat


Capreolus Grup de Recerca i Natura d'Olesa de Montserrat

Contacte:

  • Informació
  • Ubicació

L'acció s'emmarca dins del projecte "Fot-li canya a la canya!" i consistirà en plantar arbres de ribera en un espai on prèviament s'ha eliminat la canya, una espècie exòtica invasora.

El grup Capreolus i l’Ajuntament d’#Olesa organitzen la 4a Plantada Popular a l’Areny del Molí el diumenge 15 de març. Una activitat gratuïta, oberta a tota la ciutadania i per a totes les edats.

L’acció s’emmarca dins del projecte “Fot-li canya a la canya!” i consistirà en plantar arbres de ribera en un espai on prèviament s’ha eliminat la canya, una espècie exòtica invasora.

La jornada comptarà amb la col·laboració de Lasenor, de l’ADF d’Olesa de Montserrat i l’Escola Creixen Povill.

No és necessari fer inscripció! Només cal portar roba i calçat adequat!

Punt de trobada: Parc de la Memòria 10 h.

__

L’Areny del Molí és una zona natural a la riba esquerra del riu Llobregat, a l’alçada d’Olesa de Montserrat. És considerada una àrea ZEPA (Zona Especial de Protecció d’Aus) dins la Xarxa Natura 2000. En aquest interessant espai natural hi ha un tram fluvial de gran interès ornitològic. Seguint el camí que surt de la zona de pícnic, riu amunt, s’hi poden observar ocells aquàtics com ànecs i polles d’aigua.

Es diu areny, precisament, per la seva situació al costat del riu, i “del molí” perquè antigament hi havia un molí fariner. A l’indret s’hi troba un pont de ferro que salva el Canal del Molí, per on avui encara hi baixa molta aigua. És en aquest punt on s’hi troba l’aiguabarreig del canal amb el riu Llobregat.

Compartir: