dimarts 3 de novembre 2026
17:00h fins 19:00h
Centre Cívic Comunitari de Gràcia
Barcelona
Una manera de no generar residus és comprar a granel, però, és això possible, tal com indica la llei, actualment als supermercats? Participa i ajuda'ns a mapar i fer visible la realitat de l'oferta sense envasos d'un sol ús en els supermercats.
Participa i ajuda’ns a mapar i fer visible la realitat de l’oferta sense envasos d’un sol ús en els supermercats.
Vols acabar amb la frustració de no poder comprar sense residus?
Desenvàs posa els supermercats sota la lupa ciutadana per saber si podem comprar sense envasos. Tu també pots participar!
Vine dimarts 3 de novembre de 17 a 19 h al Casal Cívic Comunitari de Gràcia al carrer Providència 42 al taller de voluntariat per al projecte Desenvas.
Inscipcions escrivint a info@voluntariatambiental.cat
______
Comprar sense envasos i generar menys residus és realment fàcil als supermercats? El projecte Desenvàs vol respondre aquesta pregunta amb l’ajuda de la ciutadania.
Desenvàs vol aconseguir almenys 500 observacions a l’Àrea Metropolitana de Barcelona per radiografiar l’oferta sense envasos d’un sol ús i contrastar-la amb el que estableix la normativa.
Es tracta d’una iniciativa pionera de ciència ciutadana aplicada a la prevenció i reducció dels residus.
Desenvàs és un nou projecte de ciència ciutadana per a la reducció de residus
Fins a quin punt és possible omplir la cistella sense endur-se residus a casa?
Rezero posa els supermercats sota la lupa amb el projecte Desenvàs, en el qual tothom pot contribuir a mapar i fer visibles les opcions de compra sense residus.
Comprar sense envasos i generar menys residus és realment fàcil als supermercats?
Desenvàs vol respondre aquesta pregunta amb l’ajuda de la ciutadania.
Aquesta iniciativa de ciència ciutadana convida qualsevol persona a entrar en un supermercat o establiment d’alimentació, observar quines alternatives als envasos d’un sol ús ofereix i respondre un qüestionari.
No cal comprar. No cal ser especialista. Només cal observar.
L’objectiu és aconseguir com a mínim 500 observacions vàlides a l’Àrea Metropolitana de Barcelona per construir una radiografia col·lectiva de les opcions que tenim per comprar sense envasos d’un sol ús.
Vols participar-hi? Entra a desenvas.cat i suma la teva observació.
Compartir:









