Experiències immersives a les àrees marines protegides

Icona data

Activitat de llarga durada


Fundació Alive

Contacte:

  • Informació
  • Ubicació

Ens centrarem en la fràgil relació entre les persones i el mar i la necessitat de protegir espais naturals per continuar gaudint-ne i extraient recursos. Amb aquesta finalitat, s’ofereixen tres paquets d’experiències (activitat acompanyada d’una dinàmica) que permeten connectar amb el mar i la temàtica des de diferents mirades i vivències.

Dinàmica ambiental: Les reserves marines, una solució?

A través d’un roll-playing: se simularà una taula de cogestió, on diversos agents com pescadors, científics i representants de l’administració hauran de consensuar la protecció d’un espai marí i establir les activitats que s’hi poden dur a terme. En aquest debat s’exerciten les habilitats comunicatives i de negociació, on destaca reconèixer desacords i buscar solucions híbrides.

Cada grup rebrà fitxes amb informació sobre els coneixements i serveis ecosistèmics per aportar, per tal de defensar els seus interessos amb arguments fonamentats, a mesura que van descobrint el context actual dels espais naturals protegits.

La dinàmica es pot complementar amb:

  1. Una passejada pel litoral del Parc Natural del Montgrí, per escapar de les pantalles i el bullici.
  2. Una sortida en caiac pel Parc Natural del Montgrí per fer una ruta tranquil·la d’una hora, guiats per un expert que ens descobrirà racons i curiositats de l’ecosistema.
  3. Una sortida en vaixell, on ens embarcarem per explorar els racons més espectaculars, connectar amb el mar i respirar aire fresc. Si el temps ho permet, ens podren banyar en les seves aigües.
  • Un joc de mímica, els participants hauran d’entendre’s per descobrir els beneficis i serveis ecosistèmics que en brinden les àrees marines protegides.
  • Una sessió de benvinguda al port amb la visualització d’un vídeo (20′) presentat per la Puri Canals; presidenta de la Xarxa Mediterrània d’Àrees Marines Protegides (MedPAN) i vocal a la Fundació Alive.

Observacions

Es pot realitzar aquesta dinàmica en el centre de treball de l’empresa. Les activitats complementàries es realitzen al Parc Natural del Montgrí les Illes Medes i el Baix Ter i al Parc Natural de Cap de Creus, i estan condicionades per l’estat de la mar.

  • Nombre de participants: entre 10 i 34
  • Pressupost a consultar amb l'entitat

Compartir: