Excursió ornitològica al Delta de l’Ebre

Icona data

dilluns 16 de març 00:00h - dissabte 21 de març 00:00h

Icona lloc

Illa de Buda i l’Alfacada, badia del Fangar i Riet Vell

Amposta


SEO BirdLife

SEO Riet Vell

Contacte:

  • Informació
  • Ubicació

Vine el pròxim 21 de març a descobrir la riquesa ornitològica del Delta de l'Ebre en una ruta guiada per espais emblemàtics com les Salines de Sant Antoni, la finca DACSA, l'Alfacada, la badia del Fangar i el projecte ecològic de Riet Vell, on podrem observar més de 60 espècies d'ocells!

L’itinerari d’aquesta sortida abasta la majoria de les zones més productives de Catalunya per observar ocells: les Salines de Sant Antoni, la finca DACSA, la Torre de David Bigues (amb vistes a l’illa de Buda i l’Alfacada) i la badia del Fangar. També visitarem la finca de Riet Vell —premiat i veterà projecte d’arròs ecològic de SEO/BirdLife—, on hi ha un observatori interessant sobre la llacuna. Els limícoles més madrugadors ja hauran començat a passar pel Delta de l’Ebre i també hi ha probabilitats de veure altres ocells interessants com l’àguila pescadora, la gavina de bec prim, la gavina corsa, el capó reial i el curroc. El total d’espècies que es veuen cada any en aquesta sortida rarament baixa de 60.

Equip necessari: Els binocles (uns per persona) es consideren imprescindibles. Es recomana portar llibreta i llapis per prendre notes. El clima d’entretemps és impredictible, així que val més anar una mica preparats per a tot. Pel que fa al calçat, sovint trepitjarem terra però caminarem molt poc (no més d’un quilòmetre), ja que bàsicament farem estades d’observació o entrarem i sortirem dels vehicles. Tot i que l’organització portarà un telescopi a disposició dels assistents, seria bo comptar amb més aparells d’aquests, ja que permeten gaudir de la visió en detall dels ocells llunyans.

Dinar: Cal portar el menjar de casa (igual que l’aigua); carmanyola, entrepà o el que vingui de gust. Dinarem al pícnic de la Casa de Fusta, on és probable que la cabana-bar estigui oberta i pugui despatxar begudes i cafè. També es recomana portar alguna cosa per picar a mig matí.

Meteorologia: En el moment d’anunciar aquesta sortida és impossible endevinar quin temps farà, però la sortida només se suspendrà o s’ajornarà en el cas que s’anunciï molt mal temps: vents forts i/o pluges apocalíptiques. Els ruixats dispersos no comptaran com a mal temps, ja que sovint fins i tot són beneficiosos per a l’observació d’ocells que, després de la pluja, tendeixen a estar més actius i visibles.

Calculem que l’activitat ornitològica acabarà entre les 18:00 h i les 19:00 h.

Inscripció: El termini d’inscripció queda obert amb l’aparició d’aquest anunci i es tancarà el dilluns 16 de març a les 20:00 h. Hi ha un màxim d’11 places disponibles que s’adjudicaran a les primeres onze persones que completin el tràmit d’inscripció. El primer pas és enviar un correu electrònic a seo-barcelona@seo.org sol·licitant la inscripció: en resposta a aquest correu, t’escriurem confirmant la teva prereserva i facilitant tota la informació necessària per assegurar-te la plaça.

Més informació i inscripcions en aquest enllaç

 

Compartir: