Concentracions de vigilància en defensa del Parc Joan Miró

Icona data

dilluns 29 juliol 09:00h - dijous 29 agost 10:00h

Icona lloc

Parc Joan Miró

Barcelona


Plataforma Salvem el Parc Joan Miró

Contacte:

  • Informació
  • Ubicació

Uneix-te a la Plataforma Salvem el Parc Joan Miró i participa als torns de vigilància cada dia a partir de les 9h.

El grup de vigilància veïnal de la Plataforma “Salvem el Parc Joan Miró” segueix fent torns per estar cada dia de 9h a 9:30h al Parc.

Apunteu-vos-hi quan pugueu!

Uniu-vos als canals de comuniació de la protesta

Som un grup de ciutadans i entitats dins de la comunitat local unides en defensa del parc, de l’ambient i de la qualitat de vida.

Aquest parc és una zona verda de gran valor per als veïns i veïnes de l’Eixample i de la ciutat, en una de les zones de Barcelona més contaminada i amb menys espai verd per habitant.

En el context de l’emergència climàtica que estem vivint, és imprescindible prioritzar la protecció i la creació de zones verdes a les ciutats. El verd és un element fonamental per combatre els efectes del canvi climàtic, per millorar la qualitat de l’aire, per afavorir la biodiversitat urbana i per proporcionar als ciutadans i ciutadanes de totes les edats espais de joc, salut, refugi i benestar.

El projecte actual implica inutilitzar una tercera part del parc durant 5 anys i treure més de 170 arbres, amb un impacte negatiu en la qualitat de vida del veïnat i estudiants que l’utilitzen per passejar, esbargir-se, fer esport o descansar. Tanmateix, compromet l’ús de la resta del parc així com la Biblioteca, ja que augmentarà la contaminació acústica i la pols en suspensió.

A l’entorn de Plaça d’Espanya hi ha altres espais públics i grans zones d’asfalt i formigó que podrien ser utilitzades per a aquesta finalitat sense carregar-se una arbreda que té més de 40 anys i que és el pulmó verd dels barris propers.

És per tot això que les entitats instem a la Generalitat i l’Ajuntament a emplaçar el centre d’obres en un altre lloc fora del parc.

Lleigeix aquí tot el Manifest 

salvemelparcmiro@gmail.com

 

Compartir: