dissabte 12 gener 18:00h - dissabte 19 gener 21:00h
Parc de Sant Llorenç del Munt i l'Obac
Sabadell
El propers dissabtes 12 i 19 de gener a la tarda tindrà lloc la segona tanda de cerca d'aus rapinyaires nocturnes al Parc de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.
Com va sorgir el projecte? Més informació aquí.
Buscarem les espècies: DUC (Bubo bubo) i GAMARÚS (Strix aluco)
L’objectiu: Conèixer-ne les tendències poblacionals i els paràmetres vitals.
El perquè: Les aus rapinyaires són indicadores de l’estat de les comunitats ja que solen estar en els graons més elevats de la xarxa tròfica, són sensibles als canvis ambientals (contaminació, humanització, infraestructures, etc.) i sovint són espècies amenaçades.
El massís de Sant Llorenç del Munt, amb abundància de cingles i boscos de certa maduresa, és favorable a la nidificació de rapinyaires, alhora, la presència d’àrees obertes (en regressió) els facilita la cacera. Aquestes condicions fan que al massís s’hi hagin detectat 25 espècies de Falconiformes (11 nidificants) i 7 Strigiformes (6 nidificants). Cal remarcar que algunes d’elles com l’Àliga perdiguera i l’Aufrany són amenaçades, d’altres han vist fortament reduïdes les seves poblacions com el Duc, mentre que d’altres atenyen abundàncies molt rellevants com el Falcó pelegrí, l’Astor i el Gamarús.
Aquest cens és obert a totes aquelles persones interessades en la BIODIVERSITAT, les AUS RAPINYAIRES, la NATURA, la CONSERVACIÓ i la CONEIXENÇA dels ESPAIS NATURALS i es seu ENTORN.
Es realitzarà en dues àrees del Parc Natural de Sant Llorenç: el vessant est i la Serra de l’Obac, en tres jornades per a cada àrea, al capvespre (entre 1 hora abans i 1 hora després de fer-se fosc) i amb grups de voluntaris.
• Primera jornada: dissabtes 8 i 15 de desembre.
• Segona jornada: dissabtes 12 i 19 de gener.
• Tercera jornada: dissabtes 9 i 16 de febrer
L’Equip de Biologia de la Conservació de la Universitat de Barcelona us anima a participar en el CENS GLOBAL DE RAPINYAIRES NOCTURNES al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, i que s’emmarca dins del Centre de Monitoratge de la Biodiversitat de Muntanyes Mediterrànies (CMBMM). Hi col·laboren entitats com ICO i ADENC.
Observacions
Dissabtes de 18h a 21h al Parc de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.
Inscripcions amb l'ADENC:
Compartir: