SEGRE – Seguiment de rapinyaires forestals

Icona data

Activitat de llarga durada

Icona lloc

Tot Catalunya


ICO_Associació Institut Català d'Ornitologia

Contacte:

  • Informació
  • Ubicació

En què consisteix el projecte?

El SEGRE és un programa de seguiment a llarg termini de rapinyaires forestals diürns. El projecte pretén estimar les grandàries poblacionals d’aquest grup d’ocells a Catalunya, així com els seus canvis. A més, el SEGRE és una eina útil pels espais naturals, la qual és capaç de millorar la informació sobre ubicacions de nius de rapinyaires, per a prendre millors decisions a l’hora de planificar treballs forestals.

 

 

Fes clic per anar al vídeo de presentació!

 

 

 

 

 

 

Quins són els objectius del projecte?

  • Fer un seguiment estandarditzat de les diferents espècies de rapinyaires forestals a Catalunya
  • Determinar tendències a llarg termini de les poblacions
  • Determinar el nombre de parelles reproductores (abundància)
  • Establir patrons d’abundància comparables entre diferents zones per les espècies d’estudi
  • Millorar la informació que tenen els espais naturals sobre les ubicacions de nius de rapinyaires per prendre decisions encertades sobre gestió forestal

Quina metodologia segueix el projecte?

Es basa en fer un mapeig de territoris des d’un únic punt d’observació (en quadrícules de 2,5×2,5 km). Durant 3 hores es compten els individus i es detalla el seu comportament. Podeu consultar el protocol detallat.

Com puc participar-hi?

Si voleu participar al SEGRE, només heu de triar algun quadrat a Catalunya, preferentment a l’interior d’un espai de la xarxa Natura 2000, i comunicar-ho a la coordinació del projecte perquè us puguin enviar les fitxes de camp, el mapa del quadrat i acordar el punt d’observació. Si la zona triada es troba a l’interior d’un espai natural de protecció especial, el/la coordinador/a contactarà amb els gestors per determinar el millor punt des d’on fer el cens evitant molèsties a espècies sensibles. Si hi ha algun punt d’observació inactiu, reactivar-lo sempre tindrà prioritat davant d’iniciar un nou punt de cens.

Compartir: